Pages

Wednesday, August 29, 2012

Kad Diskaun Siswa 1 Malaysia


Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Alhamdulillah kerajaan masih memikirkan pasal beban yang perlu ditanggung oleh pelajar-pelajar IPTA mahupon IPTS. Kalau nak ikutkan memang berpuluh-puluh ribu jugak habis nak belajar dekat IPT tambah-tambah IPTS. That why-lah aku tak bagi adik perempuan aku yang bongsu tu masok IPTS. Bergadai la nak bayar hutang. Untung manusia siapa yang tahu. Bagi perempuan untung-lah sangat sebab lepas kahwin suruh je laki tolong bayar.. Laki jugak yang kena. Botak la kepala dok pikir benda alah ne...

Back to the topic, Alhamdulillah-lah jugak kerajaan mewujudkan Kad Diskaun Siswa 1Malaysia bagi meringankan beban pelajar-pelajar ne. Walaupon hidup dekat kedah ne. Orang kata dok ulu-ulu hutan. Taraf hidop sangatlah tinggi, belum hidop dekat bandar besar Kuala Lumpur lagi. Choi semua itu. Tapi bila aku fikir-fikir kembali kenapa ada jugak yang taktahu bersyukur ye. Info Kad Diskaun Siswa 1Malaysia.


Kenapa aku ttibe je sebut pasal pelajar tak tahu bersyukur? Sila lah tengok dekat bawah ne ye...........



Sila buat undian ye dan lihat-lah hasilnya....


Mak bedah oi....
Ada jugak ke yang tidak bersetuju dengan pemberian Kad diskaun Siswa 1Malaysia.
Anak orang kaya kot. Tapi bagi pendapat pribadi aku yang lahirnya terus dari hati suci lagi murni ne, dengan bantuan kerajaan ne ia mampu membantu aku dalam meringankan beban aku sebagai pelajar. Almaklum-lah.. Nak beli buku teks sahaja bukan murah. 1 Bijik RM80.00... Itu baru 1 bijik belum 4 5 6 bijik buku lagi... Kusut la kepala dok pikir mana nak rompak bank untuk dapatkan duit semata-mata nak beli buku ne. Belum makan minum lagi. Dengan ada-nya kad ne boleh la kurangkan sikit beban berat dekat otak aku ne.



Bersyukurlah setiap apa yang diberi. Jangan tamak nanti anda yang rugi.




2 orang melatah:

anif abdullah| AA said...

nasib baik den dapat merasa.. haha last semmm :)

Nasyha said...

waaa, betoi ka? bila dapat nih. heee

SINI BACA LAGI