Pages

Thursday, June 28, 2012

Rindu Pada Mereka Semua


Assalamualaikum dan salam sejahtera



Terasa kehilangan mereka. Yela, sorang dok dekat utara, sorang selatan, sorang timur, sorang luaq negara. Mana tak rasa kehilangan.




Aiman Jusri nama diberi. Aiman memang tak kesah. Katanya-lah !
Rindu pulak aku dekat sekor ne. Budak pandai-lah katakan. Belajar pon bukan di Malaysia.
Luaq negara katanya. Tengok je la buku yang dia baca tu..  Omputih sangat. Aku pon tak mampu. Hahaha... Universiti apa tah yang penting 'area' arab macam tu la.. Tak pasti, dah lama tak jumpa dan dan lama tak hubungi budak ne. Habis la kredit telepon kalau dok bergayut dengan budak ne. 


Eh, dulu ada rusuhan-kan dekat area Negara Arab? Pelik betol dengan budak ne. Orang dok sebok bergaduh sana sini, dia boleh pulak p melancong sambil melencong dekat MU... Budak pandai-kan hidop di luaq negara ditaja lagi. Untung-lah beriban-riban duit kerajaan Negeri Selangor bagi dekat dia. Lajaq rajin-rajin noh nanti boleh bantu rakyat Malaysia.. Rasanya 'Aimantakkesah' belajar bidang perubatan. If i'm not mistake-lah !


Raja Mohamad Mursyid !
Nama bapak dia pon Raja apatah.. Sorry bro lupa deh..
Rasanya keluarga dia semua beradik diberi nama RAJA. Memang betol-kot keturunan RAJA.
Biaq p kat dia la nak letak nama apa. Langsung takdak kena mengena dengan diriku.
Dulu kurus kering, sekarang dah semakin berisi sedikit. Rasanya masih belajar di UiTM Shah Alam bidang apatah.. Lukis-lukis bangunan, pelan bangunan. Bidang apa tu? 

Kepada sesiapa yang berminat sila-lah berjumpa dengan beliau. Rajin, Beriman Insya-Allah, Sopan, Pemalu ala-ala arnab gitu. Seronok gila la kalau kawan dengan dia. Masa dekat kem, Kem PLKN Jiwa Murni Gunung Semanggol. Kalau ada je pempuan tengok dia mesti tak berkelip la mata. TERPIKAT okey ! Cikgu pon cair. Hahahaha ;p



Ahmad Nor Hafizi? Ke Ahmad Rafizi..
Sorry sangat-sangat lupa nama kau beb sebab dulu panggil FIZI je. 
Comel orangnya tambah-tambah kalau dia senyum. Aku pon cair okey.
Bukan apa cuma terminat dekat lesung pipit dia je. Al-maklumlah aku ne minat dekat mana-mana manusia yang ada Lesung pipit. COMEL.. anak buah aku pon ada jugak-lah.. 
La ne sebok dok kerja la mamat ne. OTW, ambik dgree katanya... Carik duit dulu....

Aku mungkin tak akan lupakan si fizi ne sebab tarikh lahir kami sama.. 18 June 199+
Jadinya kek-ku kek-mu jugak :)

 Depa ne semua jiran tepi kanan, kiri dan depan katil aku semasa berada di Kem PLKN.




 Cantik tak? Cantik tak?
Haruslah cantik. kecantikkan dan kejelitaan adalah hak milik setiap insan
 Ayu nama digelar, bertudung biru cantik parasnya, Bijak bistari itulah sifat semulajadinya. Kalau sesiapa berkenan sila la mintak no tepon dia dekat aku. Hahaha hampa ingat aku nak bagi ke?
 Menunggu masa konvo di UKM  katanya. Udah jadi pakar pemakanan pulak budak ne.
Okey makan tu berlemak, Tolong jangan ambik banyak tutup la telinga kalau dia membebel..
 Dialah antara pepuan yang jaga aku ketika aku sakit dulu kemain-kan. Baik orangnya, serius sanggop berlari semata-mata nak kasi aku ubat menguatkan badan lebih kurang vitamenlah 
PON BOLEH !
Kami bukan adik beradik dan kami tak bercinta pon. Sahabat terbaik aku ne masa dekat kem dulu-dulu !


Perkenalan pertama kalinya berjumpa mereka ketika berada di Kem PLKN Kem Jiwa Murni Gunung Semanggol Perak. Nanti aku cerita pasal PLKN ye Meninggalkan beribu kenangan manis, sesaat kepahitan peristiwa, sesaat kesedihan melanda, sesaat jiwang dan lain-lain lah !

Sebenarnya ada ramai lagi kekawan aku tapi yang masih berhubungan dengan aku, hanya depa je. Tu pon TERADD dan TERTERJAH di'facebook'... Sekarang semua buat hal sendiri. Okey-lah, nanti aku buat sambungan ye. Nak kemas-kemas barang kejap. Al-maklumlah dah nak balik kampong ne. 


Doakan perjalanan kembali ke kampong aku selamat ye !

0 orang melatah:

SINI BACA LAGI