Pages

Thursday, June 14, 2012

Kenapa Ayamku Pelik?


Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Kenapa ayamku bertukar si buruk rupa. Sungguh sedih bila ia bertukar dari cantik ke huduh.. Kena sumpah dengan nenek kebayan, ke kena sumpah dengan harry potter... TTibe je harry potter termasok dalam entriku kali ini. Serius wei, aku sedih sangat, dari cantik terus bertukar menjadi huduh. Ala, macam cerita sinetron Indonesia si cantik dan si buruk rupa. Apa jadahnya ttibe terkeluar si cantik dan si buruk rupa ne... Terpengaruh dengan sinetron la ne. Hahaha...



Korang pernah tengok ayam huduh bertukar menjadi cantik? Tak pernahkan.. Tak payah nak bohong aku la.. Aku pernah tau.. Dekat pasar area kampong aku ada jual.. Cantik sangat ayam-ayam tu. Eh, bukan GRO okey.. Otak hijau betol la korang ne.. Mai tengok dekat bawah tu ayam yang sangat-sangat cantik di mata aku...












saya tau saya memang cantik...
Toksah nak puji-puji lebih nanti kembang bulu saya tau.. Wekk ;p
TTibe kucing parsi mak Jemah sebelah rumah timbul dalam ne. APTB !



Itu bukan ayam la.. Ayoo, eh sekolah dah berapa lama? Maaf ye.. Ini mungkin daripada pengaruh aku tak tidor dari malam tadi.. Oh man ! 

Nak tengok ayam yang sebenar sila sabar ye.....................................................








Ayam sekilo seringit...
Sekilo seringgit....

Lebih kurang macam ne la ayam dekat pekan area kampong aku tu dijual...
Dijual tanpa simpati.. Oh may guci... T..T


Comelkan? Harus la comel tengok orang la.. Orang? Bukan tu natang ke? 
Sabor je la..............








Yang ne pun sekor lagi.. Spesis apa aku pon tak tau.. Dulu dekat kampong aku ada jugak yang bela natang ne... Besarkan ayam ne? Wei, nak habaq dekat hampa semua... Tinggi tau ayam ne terbang.. Tapi tak jauh la.. Tak silap aku ayam ne jiran bidan dekat kampong aku dulu ada bela.. Banyak sangat-sangat.. Tempat dia tidoq dekat pokok jambu yang aku selalu makan tu. Pelik jugak aku masa dulu-dulu kenapa la subur sangat jambu tu. Menjadi sangat-sangat tak macam dekat rumah aku..


Rupa-rupanya baru aku tahu....... Okey sila abaikan....







Eh, ini bukan ayam belanda ke? Yang asik dok bunyi.. Klok-klok-klok-klok..
Seram aku dengar bila ayam ne berbunyi...

Pelikkan dengan warna ayam ne.. Tak silap aku ayam ne warna hitam campor putih-putih je.. Eh, ada pulak kaler pink, biru pon ada.. Macam -macam pon ada.. APTB !

Bapak aku pernah nak bela ayam jenis ne tapi aku tak kasi... Sebab susah la bela natang ne... Suka bising tambah-tambah suka kejar orang. Dah macam itik angsa aku nampak perangai natang ne.. Bapak aku cakap senang nanti kalau dah besar boleh jual.. Eh, boleh pulak ber-business-kan. Nak beli natang je senang je. Dekat rumah nenek aku berlambak nak mampus. Pak cik aku punya kerja la.. Hadoi, dengan itik, burung, ayam, kambing tah hapa-hapa natang pakcik aku bela... Dah macam zoo aku tengok rumah nenek aku tu. Seram aku tengok.. Kalau korang tengok tengkok ayam jenis ne.. Geli deh... Tak lalu nak makan tapi aku pernah makan ayam ne sebab...................... Ini semua salah cikgu... Cikgu tak bagi tau pon yang dia sembelih masa ada perkhemahan dulu-dulu. Dah la aku tak suka ayam tu. Boleh pulak termakan.. Maaf ye aku TERMAKAN... Harap maklum.. 

"Eh, peyan tolong alihkan sangkar ayam belanda yang cikgu kurung tu.. Bersihkan sekali benda tu ye"
"Cikgu jadinya ayam yang cikgu sembelih tu ayam belanda la... Eh, patut la isi ayam tu sedap.. Maaf aku tipu hampa sebab aku pon dah lupa macam mana rasa ayam tu.. Pastime makan ayam tu.. Yang penting semuanya salah cikgu... Saya sayang cikgu... Muah.. *boleh pulak dah muah--muah bagai.."



Sebut pasal ayam teringat aku dekat pakcik sekor ne.. Siapakah? Dimanakah? Apakah? Kenapakah? Jadinya aku pon upload gambar pakcik ne... Jom kita skodeng pakcik ayam ne.. Boleh dikatakan pakcik ne toke ayam jugaklah... Hahaha ;p





Maaf ye bang, sebenarnya saya bukan toke ayam.. Saya sebenarnya hanya tukang cabut bulu ayam je.. Pulak dah.. Ada jugak orang yang suka cabut bulu ayam.. So kepada sesiapa yang bela ayam. Kalau-kalau ternampak ayam hampa takdak berbulu silalah salahkan pakcik cabut bulu ayam ne. Hahaha ... Nak gelak sila masok tandas ye .. AMARAN ! 









Setelah berhempas pulas sebut pasal ayam ne.. Kalau dapat makan ayam masak madu macam dekat atas tu pon sodap jugak kan.. Sesiapa nak belanja aku sila hubungi nombor 999 ye.. Nanti kita makan sama-sama ala-ala cendellikediner... Eja salah.. PON BOLEH !






Dapat ayam goreng pon boleh jugakkan... Siapa nak masakkan ayam goreng macam dekat bawah tu.. Merayu-rayu sambil mata berkelip-kelip nak mintak kena penampaq......









Sila post-kan ayam tersebut di alamat..

7E 312, Dewan Penginapan Pelajar Telekom Malaysia
Universiti Utara Malaysia
No poskod aku tak hinggat..
Sintok, Kedah Darul Aman.


Akan ku tunggu ayam dari hampa noh..
Tak dapat ayam goreng, ayam masak gulai a.k.a kari pon boleh..




PERHATIAN !

Kepada penderma mangsa kebuluhan seperti aku ne...
Tolong sangat-sangat jangan nyatakan itu ayam apa.. Nanti aku tak dapat makan kalau-kalau hampa bagitau.. Huhuu..




Jom sertai says.com bersama-sama saya di sini..
Boleh menang hadiah tau... 
Termimpi-mimpi di siang hari aku bakal memenangi henpon samsung 3s. 


Sebelum hampa pergi meninggalkan belog aku yang hina ne sila-silalah kelik iklan dekat bawah tu sebagai tanda anda menyokong aku ya...

Mai sini kelik iklan dekat bawah tu.......





Kalau hampa tak kelik aku bagitau dekat mak aku biaq p hampa kena tibai dengan kayu getah.. Padan dengan muka hampa sapa suruh tak kelik iklan tu.. Nak habaq ne.. Mak aku garang tau.. Wekk ;p

Oookey kekawan  aku nak cari makanan dekat cafe nun dekat bawah aras satu tu.. Mana nak tau ttibe kakak cafe terpikat dengan aku dan terus membelanja aku makan.. Aku on je.. Lalalalaa laalala........


Sumber gambar : Terima kasih makcik google.. 

4 orang melatah:

ayut said...

hahaha..dr ats smpi ke bawah ptt la cite ayam..lapor upe ye.alahai..tp tang nk bace "cendellikediner" tu berkerut dahi jap yer..adehhh

nohasyida safie said...

ayam. ayam. ayam. baru tadi aku makan nasi beriyani ayam. hehehe

kalau ada anak ayam wana wani macam tu aku nak sepasang wana kuning ngan pink la. booleh gitu ??
hahaha

Peyan Sanstaro said...

@ayut

yaya.. mmg susah, saya sendiri pon xreti nk nyebutnya.. hehe ;p

Peyan Sanstaro said...

@nohasyida safie

Hamboi2 makcik2.. aku ne magee je yng mampu... hampir botak kepla aku ne ha.. kesian sungguh !
Huhu~

SINI BACA LAGI