Pages

Tuesday, June 26, 2012

Kecoh 1 Malaya




Assalamualaikum dan salam sejahtera



Tiada angin, tiada ribut, tiada taufan.... Ttibe je kecoh 1 Malaysia. Sebab apa?





'Janji Ditepati' tema Hari Kemerdekaan tahun ini !




Disebabkan tema Janji Ditepati kawan-kawan aku dekat Twitter dok kecoh bincang pasal benda tu. Eh, apa nak heran sangat dengan tema tu. Kenapa dengan tema tu, bagi hampa masalah ka? Tak kan. 



Nampak macam ke-politik-kan ke?
Bukan aku kata tapi kawan-kawan aku yang kata.



Bab-bab politik aku gagal. Yap, aku memang tak minat tentang politik. Tak kesahlah politik negara mana yang penting dekat kepala aku ne.. say no political Full stop ! Tak cukup umor



Nak tengok tak apa budak-budak ne retweet ... Aku ambik dari TL aku sendiri bukan ciplak okey !


Tak kesah la... Tak nak ambik tau pon !
not my problem....


Serius, aku tak faham apa yang nak disampaikan tu !
Blurrrrr sekejap !



Harus la sayang pada panda...
Panda kan ciptaan Allah SWT jadinya kita perlu sayang-sayang-sayang sama binatang.



Eh, inilah kalau dah otak politik? 
Macam-macam terjadi...

Yang tertariknya aku pasal tweet tu.. 
#TemaMerdeka: Janji Ditepati. So what's next? I guess it would be
#TemaAidilfitri: Kerajaan Memaafkan, is it?
Chilll sudah.....


Kadang-kadang aku terfikir disebabkan pasal tema kemerdekaan kecoh Satu Malaysia. Eh, perlu ke nak kesah tentang tu semua? Mungkin kesah bagi sesiapa yang berminat tentang politik tapi bagi aku sebagai pelajar yeah, politik baik namun disebalik kebaikkan itu terserlah kejahatan yang tersirat lagi tersurat !

Maaf saya pelajar yang tidak cukup umur lagi nak berbicara tentang politik. Maaf jika terkasar bahasa. Rakyat Malaysia-kan berhak berbicara namun tolonglah jangan semakkan TL aku dengan isu #TemaMerdeka ne. Faham tak? 


Sumber gambar : Twitter sanstaro !

0 orang melatah:

SINI BACA LAGI