Pages

Friday, June 15, 2012

Aku Tidak Suka Berkawan.


Assalamualaikum dan salam sejahtera



Tajuk kemain kecoh sana sini macam kak kiah propa. Siapa tak nak kecoh wei, itukan lumrah kehidupan manusia yang penoh pancaroba dan penoh dengan liku-liku warna-warni.. Tak nak kalah ne. Apa jadahnya aku tak nak berkawan ne? Pelik deh !


10 minit kemudian..... Setelah nonton sinetron putri yang ditukar sebentar.. Hahahaha..


Gilak sinetron aku rupanya. Tak leh nak buat apa kan kalau dah darah keturunan dekat sana. Tanah nenek moyangku.. Eh, bukan tanah airku okey.. I'm MALAYSIA hokey. Jangan nak kata aku ne warga Indonesia pulak..... Apa pon tak boleh la hampa ne. Choyyy ..........


Back to the topic, apa makna kawan bagi hampa semua? Bagi aku kawan tu ialah :

Sinonim dengan perkataan sahabat, rakan, teman, kenalan yang mana mereka yang kita kenal di antara satu sama lain. Lebih kurang macam korang berkawan dengan anak jiran mak Jenap sebelah rumah aku tu la. Masa kecik-kecik dok main kawen-kawen tapi bila dah besar nak tegor pon malu.. Wekk ;p  - Kamus Dewan Bahasa + Bahasa aku sendiri -

ATAU


Friend mean one attached to another by affection or esteem. A person you know well and like a lot, but who is usually not a member of your family. A person with whom one has a bond of mutual affection, typically one exclusive of sexual or family relations. - Pilih la sendiri yang mana satu hampa berkenan -



Oh ya, kawan seperti ballon? Kalau ballon tu pecah maknanya kawan tu jahat la.....
Apa pon tak boleh !



Kenapa aku tidak suka berkawan? Eh, bukan bermaksud aku ne kera sumbang ya. Elok-elok sikit nak kata aku.. Aku penampaq sat g baru tau.. AMARAN ne ! Kenapa aku tidak suka berkawan? Sebabnya adalah : *macam nak buat karangan bahasa melayu sijil pelajaran malaysia pulak....



Kawan itu umpama rama-rama cantik tapi akhirnya akan menjadi perhiasan di dinding. Kawan itu umpama lipan dan kala berbisa mampu membunuh sesiapa sahaja. Kawan itu mampu mengaibkan diri sendiri, bangsa dan negara.

dan lain-lain yang sudah tidak mampu aku ungkapkan dengan kata-kata manis di bibirku ini. Eh, kata-kata pon ada rasa kan? manis, masam, pahit, kelat, tawar dan tidak ada bergula. BOLEH?

Oh ya jadinya orang-orang yang selalu bersama-sama dan berdampingan dengan aku tu siapa di mata aku? Eh, tu bukan kawan ke? Oii, Mak Jenap, kalau nak menyampuk sila bagi isyarat dulu ya. Yang berada bersama-sama saya tu bukan kawan tapi.................................






SAHABAT !


sebab sahabat itu....................................




Sahabat itu umpama si matahari yang membakar diri untuk insan yang hidup di muka bumi ini. Sebagai bulan purnama yang menerangi manusia-manusia yang gelap gelita takkala elektrik dekat rumah sudah habis dipotong oleh pihak TNB. Dikatakan sebagai penyembuh luka di hati kecilku ini. 


BOLEH TAK? 


Kalau setuju, sila kelik iklan dekat bawah tu.. Kalau tidak setuju, sila kelik iklan dekat bawah tu jugak.. Kalau hampa tak kelik aku tak nak bersahabat dengan hampa.. *nak merajuk kejap T.T





Senyum tak perlu kata apa-apa...
Bersahabatlah anda sebelum anda disahabatkan..

Boleh kan, boleh kan...

Nak show off sikit ne, duit dalam acct says.com aku dah naik secara mendadak ne.. Terima kasih kepada sahabat-sahabat aku yang suka meng-like-kan. Ada ke perkataan tu? Bolehlah..
Terima kasih daun keladi, ada link lagi nanti tolong kelik ya..
MUAH !


Nak join says.com tekan sini....
Nak berkerjasama bersama saya sila kelik sini...

SINI BACA LAGI