Pages

Friday, March 30, 2012

Tak Boleh Online


Assalamualaikum.


Memang benar hard disk komputer riba aku sudah rosak. Gara-gara tak ditukar bertahun-tahun lamanya.

"Kata kawan aku : Hard disk perlu diganti semula sebab dah rosak teruk. Bila format lambat je loading.. Sangat LAMBAT.

Nak beli hard disk baru? RM320.00.

Mana nak cari duit sebanyak tu. Takkan nak mintak makbapak kot. Duit PTPTN? Sekadar menampong perut sahaja. Dugaan semua itu.


Terpikir jugak, "kenapa semenjak komputer riba aku rosak, kerja/tutorial/homework/assignment siap dengan pantas dan sempurna". Pelik sangat-sangat. Mungkin ada hikmah disebalik kerosakkan komputer riba aku tu. Hehehe......


Sekarang aku jarang nak buat entri. Nak bertwitter dan berfacebook pon jarang-jarang sekali ++ nak melayan NADACINTA. Sorry to say lah "bye-bye NADACINTA". Hohoho..


Wah, Majlis makan malam dewan penginapan pelajar aku 26hb April. Di hotel gitu. Kau boleh buat dekat hotel? MAMPU. Tak MAMPU kan. Hahha.

Hadiah cabutan bertuah? OOoo.. Sangat-sangat bombastik pantastik. 
  1. Komputer Riba
  2. ipad
  3. Fon
  4. Gadget-gadget
  5. Banyak lagi lah..
Doakan semoga aku dapat komputer riba ye kawan-kawan. Kalau tak dapat komputer riba, ipad pon bolehlah. Fon pon boleh gak. Hehehe [sedang verangan kejap]

Majlis makan malam dewan penginapan. Aku "as a art and cultural exco" perlu gigih dalam membuat persembahan. Rancang nak buat :

  1. Tarian Melayu
  2. Tarian Cina
  3. Tarian India
  4. Nyanyian Akustik [ Indoensia ]
  5. Nyanyian solo : Melayu, Cina dan India
  6. Persembahan dari artis MALAYSIA [ taktau siapa ]

Okey setakat ne yang dapat dijanjikan untuk majlis makan tu :
  1. Tarian India
  2. Nyanyian Akustik
  3. Persembahan dari artis MALAYSIA
  4. Rasanya aku buat persembahan jugak kot. [ 3 SUARA atau Gerak Lakon ]

Pening kepala dok memikirkan pasal komputer riba yang tersadai atas meja tak terusik-usik tu. Hadoi=_="

Ada suger mamy or sugar dady nak tolong aku tak. Peluang masih dibuka. Miahaha....


Perlukan duit untuk memperbaiki komputer ribaku yang tengah sakit tenat.
Sabor je la. Hohohoho...........

5 orang melatah:

sha my heart said...

wah, pantastik der bonm la dinner.. harap2 dapat la apa yg diimpikan tu ye.

sabar, dugaan tu Peyan. Kaka sha pernah merasa ugak mcm Peyan tapi ada hikmah semua tu. ALLAH bayar cash. hehe~ Syukur.

nohasyida safie said...

amin..mudah-mudahan ang dpt laptop baru ya peyan...:)

untung la grand dinner tm kt hotel.
huhuhuhuh

Nasyha said...

insyaallah. aku doa peyan dapat lappy baru. amin.

ipad pon ok pa weh. hihikk

shida'R said...

huhu dugaan tu peyan sabo jela eh..de rezki blh ganti baru jer :)

CIK TOM said...

smoga peyan dpt kumpul duit utk beli hard disk baru..amin..

SINI BACA LAGI