Pages

Saturday, January 7, 2012

Perhatian Warga Malaysia : Tukar Mykad Baru !

Assalamualaikum.

Korang dah tukar Mykad baru.

Nak tengok tak macam mana Mykad baru. Tengok gambar dekat bawah ye !















Cantikkan !


Aku nak nasihatkan korang, cepat-cepat la tukar ye. Nanti kalau lambat kena denda !

MAMPU nak bayar denda?


Cop.. Mykad aku yang dulu pon tak pernah ditukar. Haha

Sayang la, rasa nak simpan je Mykad lama tu. Almaklum la, terasa diri ini baru berumur 12 tahun. Haha

Senggal je kan. Orang dah tukar aku tak pernah tukar lagi. KUNO sangat !

What ever la. Kalau korang nak maklumat lanjut sila tekan SINI.

Semua maklumat ada dalam tu. Contohnya :
  1. Kanak-kanak 12 Tahun.
  2. Daftar Lewat.
  3. Ganti KP 18 Tahun.
  4. Ganti Tukar Alamat.
  5. Pindaan Butiran.
  6. Ganti Rosak.
  7. Orang Baru Tiba.
  8. Pesara Polis/Tentera
  9. Mohon Kali Pertama MyPR
  10. Ganti MyPR

Setakat itu je yang dapat aku kongsikan kepada anda semua. Nak maklumat lanjut sila hadirkan diri anda ke Kaunter Jabatan Pendaftaran Negara yang berhampiran dengan tempat tinggal anda. 

Sekian Harap Maklum........


Nota betis : Mykad baru cantik, tapi mood nak tukar takde lagi la. Masih sayangkan Mykad yang lama. Terasa muda pulak. Hehehe 

1 orang melatah:

nazirah said...

la.......bru ja renew mykad thun lps...

SINI BACA LAGI