Pages

Sunday, December 18, 2011

Operasi Bermula ! Para Moto Berhati-hati Ya !

Asalamualaikum.


Dengan perasaan gembira aku keluar dari kelas Gelagat Organisasi[ob]. Ofcourse la gembira kan kalau assignment yang diberi telah siap disubmit. Padahal kelas untuk Employability and Enhancement Programme[eep@sdg] sekali pon aku tak pernah datang. Pelikkan, dah la kelas tak pernah datang tapi assignment siap? You all tak pelik ke? Well. I'm the best stdent la [ Perah santan sudah ]. 


Untuk pengetahuan anda semua pensyarah bagi subjek OB + EEp adalah pensyarah yang sama. Suatu hari pensyarah panggil nama aku da dalam kelas. [ Malu sudah ! ] You All Ada? MAMPU? 


Dalam perjalanan menuju DKG 5 [ Kelas Law = pitam kejap ]

TTibe je satu operasi telah berlaku di depan Perpustakaan Sultanah Bahiyah UUm Tercinta. Depan mata i, you know !. Sayanglah UUm. Muah.. Muah.. [ Habis air liur tersembur keluar ] Hahaha.


Operasi sudah bermula...




Apakah? Siapakah? Dimanakah? Kenapakah?






CAK !
Cantik tak?
[ Tengok cermin sambil tempek bedak sejuk ]



Apa ne? Apa ne?
[surat ini saya pinjam dari kawan tau]




Kalau you all nak tau, inilah surat saman yang dikeluarkan oleh abang-abang hensem kita? Takkan tak kenal dengan abang-abang hensem ne? Cantik tau baju diorang? Abang saya nak pinjam baju boleh?

Apa la you all ne, abang yang hensem tu pon tak kenal ke? Choyy lah !


Abang- abang ne suka meronda-ronda sana sini. Untuk menjaga keamanan kampus UUM. Wah, terharu makh [ Sambil lap air mata dengan tisu ] Huhuhu~


Nota betis : Kepada pelajar yang bawa kenderaan dekat UUM, silalah patuhi undang-undang jalan raya ye, Eh, undang-undang jalan kampus la.. Opp, sebelum aku lupa, sesiapa yang dapat surat cinta dari abang-abang hensem kita ne, cepat-cepat la balas balik surat ne ye. Jangan masok mahkamah sudah !

Oh, UUm 
Oh, Abang-abang hensem jangan saman saya, saya orang miskin ! [ i hate court ]


p/s : Gila wei, ramai kot abang-abang hensem ne dekat perpustakaan tadi. MakCik-PakCik kebun dok bergosip je. Tidak terkecuali kawan aku. [ Pertengahan bulan kot ]

Jangan lupa bayar saman tu ye. Lain kali bawa la laju-laju dan letak la moto korang dekat merata-rata tempat. Ikutlah nasihat saya ini kalau rasa nak bagi duit lebih pada mereka !


Pesanan ikhlas daripada pelajar UUM.

5 orang melatah:

dean said...

nk kenal lha dengan abang-abang hensem tu .. nk pegang pistol jugak !! OOMAIIGOOOTTT
*gurau :PP

shida'R said...

shida da pglaman masuk mahkamah sbb sbb kne saman dlu huhu..

peyansanstaro said...

@dean

nak buat apa pistol tu..
main tembak2 ya.. hahaha=p

peyansanstaro said...

@shida'R

pernah gak kena saman.. tp xde la msak mahkamah bagai..

p/s : taksuka mahkamah.. takot ne msok ! HUhu~~

NUR AYNIE said...

teringat kenangan kene sman gara2 guna kereta sewa..

SINI BACA LAGI