Pages

Tuesday, November 15, 2011

SPM Dalam Lokap.

Assalamualaikum.

KLANG: Seorang pelajar terpaksa menduduki Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dalam lokap manakala tiga lagi dibenarkan ikat jamin oleh polis bagi menduduki peperiksaan itu selepas ditahan dalam Ops Lejang Bersepadu, baru-baru ini.

Dalam tempoh 13 hari operasi yang dijalankan bermula 1 November lalu, seramai 21 orang berusia antara 14 dan 31 tahun ditangkap atas kesalahan mencuri motosikal di sekitar daerah Klang Selatan dan daripada jumlah itu, seramai 12 orang adalah pelajar sekolah, manakala empat daripadanya mengambil peperiksaan SPM yang bermula semalam.


Ketua Polis Klang Selatan, Asisten Komisioner Mohamad Mat Yusop berkata, tangkapan yang dibuat itu dapat menyelesaikan 38 kes kecurian motosikal di sekitar daerah berkenaan.


“Daripada jumlah itu, sebanyak 13 motosikal dianggarkan bernilai RM52,000 dijumpai semula.


“Tiga daripada empat pelajar yang ditahan itu dibebaskan dengan jaminan polis bagi membolehkan mereka menduduki SPM manakala seorang lagi terpaksa mengambilnya di dalam lokap,” katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat Polis (IPD) Klang Selatan, semalam.



Sementara itu, pada hari ke-11 operasi itu, polis menahan seorang lelaki dipercayai ahli kongsi gelap yang menyamar sebagai anggota polis di Jalan Tengku Badar, Pelabuhan Klang.



Dalam kejadian jam 11 malam itu, polis turut merampas sepucuk pistol jenis Revolver Colt .38 Special tanpa peluru dan masih bersarung dipercayai dibuang suspek ketika dikejar polis.


Beliau berkata, sebelum kejadian, sepasukan polis sedang membuat pemerhatian di persimpangan lampu isyarat di tempat kejadian apabila ternampak seorang lelaki menunggang motosikal jenis Modenas Kris dalam keadaan mencurigakan.


“Anggota terbabit kemudian menghampiri suspek dan memperkenalkan diri menyebabkan suspek yang berumur 36 tahun dan bekerja sebagai pencuci kapal di Pelabuhan Klang terus melarikan diri.


“Ketika dikejar, suspek dilihat membuang objek dari pinggangnya ke tepi longkang berhampiran sebelum diberkas.



“Hasil siasatan di rumah suspek di kawasan berhampiran, polis menjumpai beg kecil mengandungi lencana polis, sebuah beg bertali mengandungi satu plastik berisi 11 butir peluru hidup jenis GFL .38 Special,” katanya.



Semakan terhadap suspek mendapati beliau mempunyai enam kesalahan lampau, iaitu masih dikehendaki mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan (KK) kerana kesalahan bunuh di kawasan Pelabuhan Klang pada 2000.

Sumber : myMetro online.
Oleh Norul Awatif Romli.

Pendapat aku la kan.

Ya, Allah apa la nak jadi dengan budak-budak zaman sekarang. Dah berani tangan panjang. Korang tau ke apa yang dimaksodkan dengan tangan panjang. Kalau tak tau pergi perpustakaan pinjam buku "simpulan bahasa". Hehe~

Yang aku tak tahan "SPM dalam lokap". Dik oi selesa ke periksa dalam tu?" 

Setahu aku la, kalau nak periksa perlu cari ketenangan. Tapi adik cari ketenangan dalam lokap. Wah, terbaik la adik. Hehe~~

Dulu ketika berada di dalam KEM, ada seorang pihak polis mempelawa kami semua untuk bermalam sehari di dalam lokap. Siap tawarkan sijil penghargaan lagi. Terbaik lah polis tu. Kalau ajak aku? Maaf ye, saya tidak berminat sama sekali untuk datang ke balai polis. Huhu

Tapi...

Aku pernah sekali masok balai polis. Eh, jangan salah anggap ye. Aku pergi balai polis bukan untuk dilokapkan diri tapi hanya sekadar membayar saman. Oh tidak, En polis jangan saman saya, saya orang miskin. Dah takde makna ayat itu. Damn, aku disaman atas kesalahan orang lain. Terasa dunia ini memang tidak adil. Oh, tidakkkk. Aku kecewa sambil mendengar lagu "NajwaLatif gadis si youtube" cinta muka buku. Poyo tak? Haha~

Ha, dah SPM ke? Aku taktau pon. Hehe

p/s : Doakan semoga adik aku berjaya ye. Kepada my sis dan sepupu sepapat. Buat yang terbaik ye. Nak masok universiti kena belajar rajin-rajin. Hehe~~

Nota betis : Esok dah nak exam, aku boleh pulak buat entri ne. Adoi. K la aku nak mengstdykan diri. kbai.

Kalau sudi follow dan klik fan page aku tu ye. Dah alang-alang tu korang klik iklan yang kat atas tu ye. Terima kasih kerana sudi membaca. Sayang korang ketat-ketat. Muahhhhh =))

2 orang melatah:

SINI BACA LAGI