Pages

Thursday, November 10, 2011

"SEGMEN : Saya Nak Pasang BACKGROUND SHOUT Yang Comel"



Assalamualaikum.

Alhamdulillah sampai juga di kampus. Syukur sangat-sangat setelah 6 1/2 jam perjalanan menuju ke UUm Sintok @ Us. Hehe.

Sebelum bercuti di kampong semperna Hari Raya Aidiladha aku terjah blog Kak Shida. Wah, kemain lagi ada segmen la tapi aku takleh join sebab nak habiskan semua assignment yang tertangguh agak lama.  Aku dah janji yang aku akan join gak segmen Kak Shida. Kita sebagai blogger ne perlu la ada sifat tolong menolong. Baru dunia blogger akan maju. Huhu~

Setelah cuti 1 minggu di kampong. Kak Shida ada suruh join dya punya segmen tu tapi aku leh gak join maklum la kat kampong takde wifi. Ada BB tapi BB slow sangat. Hampeh.

Baru sampai UUm@bilik kamarku. Ku buka lappy untuk tunaikan janjiku padanya. Jom sertainya bersama saya. Jom-jom.

Sebelum tu. Lihat dulu syarat-syaratnya :



  1. buat entri bertajuk "SEGMEN : saya nak pasang BACKGROUND SHOUT yang comel" dan pasang banner atas tu.
  2. Add Facebook shida klik sini, selesai edit shida akan bagi kod di inbox FB
  3. sebelum tu korang support shida dulu disini > klik sini Terima kasih ^_^
  4. cara permintaan pasang shout hanya seperti dalam blog shida SAHAJA "hiding shout" atau "shout biasa" hanya letak di sidebar. Sila nyatakan dalam entri.
  5. BG shout boleh ambil dari FREEbies shida atau FREEbies orang lain atau sendiri punya. Jika BG shout sendiri atau BG shout FREEbies orang lain sila nyatakan URL PIC BG SHOUT tersebut dalam entri. Jika BG shout dari FREEbies shida sila nyatakan BG SHOUT gambar apa yang korang nak dalam entri korang. (tak faham boleh tanya) *nak ubah @ tambah apa-apa sila nyatakan juga <-- baru tambah jer ^_^
  6. tag beberapa rakan lain, dah selesai semuanya komen link entri pada entri ini. Itu saja mudah kan :) 


Jawapan bagi syarat-syarat di atas.

  1. Sudah. Cer tengok.
  2. Add FB. Rasanya dah lama add. Hehe~
  3. Dah. Ttibe terkeluar botol. 
  4. Saya nak jenis "hiding shout" sebab nak meminimumkan kos. Eh, kalau dapat macam Kak Shida punya pon bagus gak. Cantik.
  5. Ada banyak la yang saya berkenan. Taktau nak pilih yang mana satu. Hehe~
  6. Saya tag :              



Ini jawapan bagi syarat no 5.
okey tak?

Kalau korang nak join gak klik sini.


Nota betis : Macam ne ke Kak Shida? Kalau salah nanti bagi tau ye. Nak berkemas jap. Siapa nak tolong saya berkemas? Siapa yang dok baca ne anda diWAJIBkan membantu saya mengemas bilik aku ne ye. Hohooo~~

3 orang melatah:

sha my heart said...

good luck..

banyak kali baca baru faham.
nak join ke tak. Malas kot.

peyansanstaro said...

@sha my heart

mula2 saya pon xfham gak.. tp baca lagi skali bru okey.. hehe~~~

xjoin ke? xpe kot.. lgpon saya sje tag kak sha.. hehehe =)

shida'R said...

ok betul lah tu shida ondaway buat nih :)

SINI BACA LAGI