Pages

Monday, November 14, 2011

Kisah Blogger Terkenal ?

Assalamualaikum.

Wah, tajuk kemain gempak gila.

Kau hador? MAMPU?

Kalau tanya aku. Eh, setakat ne aku tak mampu lagi. Belum ada peluang lagi nak jadi blogger terkenal. Huhu~

Apa faedahnya terkenal? Best ke kalau terkenal?

Kontrovesi je banyak nanti. Contoh sini yang pernah aku tengok pasal entri hangat dari seorang blogger terkenal Abang "benashaari". Korang kenal dia siapa? Nak kenal cari la sendiri ye. Tak dapat den nak terangkan di sini. Hehe~

Tajuk entri dia best kot. Aku bukan seorang "GAY" !. Lebih kurang macam tu la. Sian betol aku tengok kerana gara-gara upload gambarnya di mukabuku@facebook. Gambarnya itu telah disalahgunakan. Bagi pendapat aku la kan, salah Abang Ben Ashaari jugak, siapa suruh upload gambar yang agak menonjolkan badan yang ketak-ketak tu. Kan dah ada lelaki gersang berminat. Siap buat akaun dalam facebook lagi. Kalau korang tak percaya, korang cari la entri pasal "GAY" tu dalam entri blog abang ben ashaari. 

Okey kita tinggalkan cerita pasal abang ben dulu. Nak cerita pasal pemilik lagu "CINTA MUKA BUKU" Najwa Latif gadis si youtube. Korang tengok AIM 18 tak?. Wah, gila kau, mantap persembahan yang dia buat. Aku layan gila dengan lagu "CINTA DI MUKABUKU". Siap download lagi tau. Paling best najwalatif berduet dengan penyanyi "Greyson Chance" time tu. MANTAP siut . Taksilap aku la najwalatif ada blog. Cer korang cari ya. Ku doakan semoga korang jumpa. Cerita pasal penyanyi Greyson Chance ne pulak. Ada yang cakap yang dia ne macam tiru "Justin Bieber". Bagi aku benda ne normal la kan. Tak kesah la, tiru ke tak tiru ke yang penting dua-dua suara sedap. I LIKE !

Siapa lagi ye blogger terkenal?

Ha, Cikapple. Korang kenal tak siapa cikapple ne?. Follower dia pon sudah mencecah 20000 orang. Terbaik lah.. Entri-entri dia pon best gak. Layan dunia hiburan. Aku rasa cikapple minat dekat En Shaheizy Sam la. No wonder la kalau seorang perempuan minat pada pelakon yang tengah naik sekarang. Eh, betol ke cerita ne. Ke aku main-main je. Cikapple, kalau saya salah jangan saman saya, saya orang miskin. Hehe~

Banyak model, pelakon dan penyanyi buat blog. Contohnya si  pelakon dan model yang cantik seorang ne. Siapa lagi kalau bukan "Hanis Zalikha". Dah la cantik, pandai pulak tu. Taksilap aku la dia ne pelajar Universiti Teknologi Mara. Kalau tak silap aku, Hanis Zalikha antara pelajar paling top kat Uitm. Exam sahaja mesti keputusan yang dia dapat meletop bak boom atom. Cemburu gila aku. First class kot, tambah-tambah dia ne dapat tajaan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA)Korang ada? MAMPU?

Siapa lagi ye blogger ngetop? Tetibe je aku jumpa benda ne. Korang try klik kat sini. Tengok benda apa yang ada. Menarikkan. Hehe~

Ha, jumpa pon. Nak tau siapa orang tu? Siapa lagi kalau bukan si kupukupukecik@yuyu Zulaikha. Comel budaknya. Pelajar diploma Uitm tak silap aku. Best tengok blog dia. Tapi aku jarang terjah. Haha~~

Yang hangat masa kini. Si FATIN LIYANA nama diberi. Cantik orangnya. Padanlah dengan orangnya. Nak tengok macam mana rupa si Fatin Liyana ne. Cer korang cari dekat "Yahoo image". Susah la pulak kan nak cari-cari bagai. Cer korang bukak "Google image" then tulis je nama fatin liyana. Mesti keluar gambar macam dekat bawah tu. Cer tengok ye.









Cantik tak?
Undilah saya. Hehe


Dah jumpakan Fatin Liyana. Korang cari pulak siapa manusia yang bergelar"Maria Elena". Korang tengok blog dia. Pelikkan. 
Dia ne terkenal tau. Korang MAMPU jadi seperti dia ne? 

Banyak la blogger terkenal yang tak sempat aku explore. 
Sebelum aku berhenti try korang klik SINI. Cuba korang teka siapa blogger terkenal tu. 
Kalau korang mengikuti perkembangan beliau tentu korang tau siapa dia ne. Acapkali 
masok dalam majalah hiburan tanah air [Majalah mangga]. Dalam TV3 pon ada.
Poyo tak blogger tu. Hehe~~


Nota betis : Kepada blogger yang disebut nama, jangan marah ye. Saja gurau-gurau. 
Eh, Cik dan En, jangan saman saya, saya orang miskin. Pinjam kejap apa yang selalu
disebut oleh Cik Sha kita ne. Hehe~

p/s : Jangan sesekali mengupload gambar peribadi. Nanti memakan diri. Jadikan yang
baik itu sebagai pengajaran dan yang buruk itu sebagai sempadan. Happy blogging.
Mampus la kelas pukul 8pagi. Agak-agak aku pergi kuliah tak? Hehe =)

14 orang melatah:

Lily said...

Ceh, dh masuk majalah rupa2nya :p

Nurul Izzati Zakaria said...

mada msuk majalah ek, siap msuk tv3 lg.. hahahaha.. mmg poyo pun.. hahaha.. jangan marah, nnt kena jual..

peyansanstaro said...

@Lily

Majalah la sangat.
Hahaha =))

peyansanstaro said...

@Nurul Izzati Zakaria

Hahaha.. bukan setakat msok mjlah dan Tv. Masok dalm kereta, lori mesin padi semua la. Haha~~

Oooo.. sebelum ko jual aku. Baik aku jual ko dlu.. Eh, kau makh hayam ka?

Jangan marah ya.. Hehe =))

Sinichi Edogawa said...

like this entry.... hohoh... ramai blogger hebat.. btw.. i'm newbie.. kah3.. sebulan seminggu usia blog ku... hohohoh

aiNa yaZiD said...

huhuhu...ramai blogger hebat tambahan lagi ada rupa n education background yang baik..memang pakej untuk jadi ikon. =)

peyansanstaro said...

@Sinichi Edogawa

sama la.. sya pon masih baru...
hapy blgging ya.. Hehe~~

susan said...

waa.. mmg hebat la diorang ni, Cik Fatin tu mmg santek :)

peyansanstaro said...

@aiNa yaZiD

Tu la.. Dah la cantik dan hsem2 ada bckground yang bagus pulak tu.. Sangat terbaik..

i pon xmampu uollasss

sha my heart said...

Suka membaca pasal blogger popular tu. Diorang ada inspirasi yang kuat.
=)

kite ni bila la nak sampai ke tahap itu? berkurun kot. Haha~

aRa ❤ aFiq™ said...

bla na pemes gak ni :D

peyansanstaro said...

@sha my heart

tggu la rzki kita...
hahhaa =))

peyansanstaro said...

@aRa ❤ aFiq™

bila2 pun boleh !
Hahhaha=P

sha my heart said...

tgh menunggu ni. hihi~

SINI BACA LAGI